Till minne av Klas Ingesson

Även om jag är uppvuxen i Ödeshög träffade jag bara Klas Ingesson en gång, det var på hösten 2008 och jag besökte Ödeshögs IK som riksdagsledamot. Han var något äldre än jag så vi sågs inte i skolan eller så. Redan detta enda möte bekräftade dock för mig bilden av en genomhygglig, vänlig och trevlig person, utan minsta ansats till att vilja flyta ovanpå, trots alla framgångar, VM-bronset och den internationella karriären. Han var fast förankrad i den östgötska myllan och han värnade sin hembygd på många sätt. Det är sorgligt att han inte fick fortsätta stötta sin bygd och ta hand om sin familj i många, många år till. En legendar blev han redan genom bragden i USA 1994, genom den orubbliga kampen mot cancern blev han en hjälte. Nu halar vi flaggan för en av Östergötlands stora söner.

Om Andreas Norlén

Jag heter Andreas Norlén, är 43 år, jur dr, Motalabo och riksdagsledamot (M) för Östergötland sedan valet 2006.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

