Stort tack för förtroendet – och för kryssen!

Stort och varmt tack för förtroendet att få fortsätta företräda Östergötland i Sveriges riksdag – nu som personvald ledamot. Det känns extra speciellt eftersom det faktiskt är första gången som en moderat riksdagsledamot från Östergötland blir personvald. (Flera av mina företrädare fick över fem procent före mig, men då var spärren som bekant högre.) Varmt tack alla moderater runt om i länet och landet som jag haft glädjen och äran att kampanja tillsammans med. Det var en int…ensiv, rolig och viktig tid när vi tillsammans gav vårt parti en riktigt bra valrörelse och tog igen viktiga procentenheter och mandat. Jag hade dock aldrig kunnat ge allt utan helhjärtat stöd från min underbara hustru Helena, som har dragit ett tungt lass under den här perioden. Tack för att du alltid finns där för mig och vår son när vi behöver dig – jag älskar dig!
Jag vill också tacka mina kollegor på riksdagslistans topp-6, John E. Weinerhall, Betty Malmberg John Widegren Ralf Holmer och Joanna Sjölander – jag har aldrig varit med om en valrörelse när hela topp-sextetten kämpat så mycket över hela länet. En särskild eloge till John Widegren som verkligen profilerat sig energiskt och framgångsrikt som landsbygdens kandidat och fick en välförtjänt andraplats på personkrysslistan (även om det inte räckte riktigt till spärrgränsen). Tack också till Susanne Nordström och Jessica Häggroth på förbundskansliet för allt ert slit – det är så lätt att ta er för givna, för ni finns alltid där, men ni har ställt upp och jobbat långt mer än någon kan kräva. Ett särskilt tack förtjänar även alla fantastiska valledare runt om i Östergötlands 13 kommuner – ni har drivit valrörelser som präglats av hårt arbete, kreativitet och glatt humör och det har varit så roligt att möta er på fältet.

Om Andreas Norlén

Jag heter Andreas Norlén, är 44 år, jur dr, Norrköpingsbo och riksdagsledamot (M) för Östergötland sedan valet 2006.
Detta inlägg publicerades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Lämna en kommentar