Från Motala till Norrköping

Har idag berättat för media och andra att jag och Helena Norlén kommer att flytta till Norrköping i oktober. Jag trivs jättebra i Motala, där jag bott i snart 20 år, men Helena jobbar på Transportstyrelsen i Norrköping sedan flera år och i och med flytten kommer vi att få ett bättre fungerande vardagsliv. Som riksdagsledamot för Östergötland representerar man hela länet, inte bara den kommun där man bor, så jag har redan tidigare bevakat Norrköpingsfrågor och jag kommer även fortsättningsvis att bevaka Motalafrågor – och jag kommer att jobba hårt för att även nästa mandatperiod vara hela länets riksdagsledamot. Jag besöker återkommande alla länets 13 kommuner; jag har genom åren varit en hel del i Norrköping och jag kommer framöver att vara en hel del i Motala. Självklart får jag anledning att framöver följa Norrköpings utveckling särskilt noga, men jag kommer också att fortsätta följa Motala väldigt nära – och resten av länet.

Om Andreas Norlén

Jag heter Andreas Norlén, är 44 år, jur dr, Norrköpingsbo och riksdagsledamot (M) för Östergötland sedan valet 2006.
Detta inlägg publicerades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Lämna en kommentar